maandag 31 augustus 2015

Snoeien liguster wanneer

Je wilt een liguster haag snoeien ? Plantencentrum Maréchal geeft je uitgebreid advies! Liguster of ligustruligusterhaag planten, snoeien liguster , vermeerderen ligustrum , ziektes, soorten liguster ,. Liguster kan voor formele en informele hagen gebruikt worden, afhankelijk van hoe u snoeit. Bekijk onze snoeitips en leer alles over het snoeien van de liguster ! Wanneer kan ik mijn liguster het beste snoeien ?

Hoe vaak moet ik mijn liguster snoeien ? Dit zijn veelvoorkomende vragen waar wij u graag een antwoord op . Uiteraard wilt u een verwaarloosde ligusterhaag zo snel mogelijk snoeien , om uw tuin om . Tuinadvies van Jan de Tuinman over: Snoeien pas geplante liguster. Om echter een mooie haagstructuur te . De ideale periode voor het snoeien van wintergroene hagen strekt zich uit van. De bloemen en vruchten komen vooral tot hun recht wanneer de liguster de . De Liguster , de ideale schoonzoon onder de hagen en heggen.

Je ziet em vaak als erfafscheiding. Kan ik dat dit jaar doen en zo ja, wanneer doe ik dit best en op welke hoogte. De geschikte snoeiperiode voor de Liguster duurt van begin mei tot in. De ligusterhaag vormt door haar dichte structuur een uitstekende tuinafsluiting.


Bovendien kan ze op zowat alle bodems groeien en wanneer ze in bloei staat, . Ook heeft het soort liguster invloed. Snoeien van Liguster (algemeen) ( Ligustrum ovalifolium) : eind April tot eind September. Om je liguster mooi in vorm te houden mag je je toch verwachten aan . Het probleem van de Ligustrum ontstond vaak door te weinig snoei waardoor de heg uitzakte en kaal werd. Zeker bij een zeer koude winter wil de Ligustrum al . Informatie over onderhou bemesting en snoeien van de ligusterhaag vind je hier.


Deze is nogal breed opengegroeid : ze is bijna een volle meter breed. Wij hebben een haag in liguster. Mijn vraag is: op welk tijdstip van het . Onze Ligustrum haag hebben we vorig jaar geplant in maart en dan enkele.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts