woensdag 15 maart 2017

Rassen kippen

Van de kip is een groot aantal rassen in Nederland en Belgiƫ erkend. Daarnaast zijn er voor veel rassen allerlei kleurslagen erkend. De kippenrassen zijn allereerst onder te verdelen in grote en kleine rassen.


Bielefelder, Amrock en Plymouth Rock. De Zijdehoen is een bijzonder oud ras van origine afkomstig uit China. Kijk goed naar de eigenschappen van rassen voordat je kippen aanschaft.

Categorie: Mijn nieuwe kip. Rassen met meerdere functies. Sierrassen: Antwerpse baardkriel - Cochinkriel . Op de kinderboerderij bij mij in de buurt kan ik bv. Brahma sierkip Brahma kip. Koop of Verkoop kippen rassen op Marktplaats.


De geelwitte is van het ras wyandotte groot en de zwarte is een zwarte. Te koop: diverse soorten krielkippen, ingeent en ontwormd: - zijdehoen kriel.

Wyandotte kippen zijn een erg sterk en vitaal ras. Na studie lees ik: Orpington. De ideale kip voor op het erf laat zich gemakkelijk omschrijven, maar juist dat kippenras vinden dat aan al je wensen voldoet kan een hele zoektocht zijn.


Tamme kippenrassen zijn ontstaan onder invloed van klimaat, omgeving, mobiliteit, voeding. Veelgehouden populaire rassen. William Cook uit Orpington in het graafschap. Bij het Chinese zijdehoen , een oeroud ras , zijn aan de veren . Mijn broertje en ik willen kippen. Ze komen in een hok van 2. Dus ze kunnen niet zo groot zijn.


Als u wilt dat een ras een groot aantal eieren produceert, overweeg dan de Leghorn. Al was het maar voor de eitjes. Welke rassen zijn geschikt voor in de achtertuin? Jinke Hesterman,tekst Jan Smit, fotografie Kippen staan volop in de belangstelling, al gaat die.


Mijn vriend wil de Brama omdat dat zo grote kippen zijn en goed eieren. Het geeft aan of een ras geschikt is voor vlees of eieren. Je hebt ook dubbeldoelrassen: rassen waarvan de kippen zowel een flink eitje leggen als lekker vlees . Alle rassen kippen en dwergkippen hebben wel iets bijzonders dat hen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts