donderdag 19 mei 2016

Wat is een insect

Een insect heeft poten, dat is natuurlijk heel wat anders dan vogels, vissen of zoogdieren. De poten van een insect bestaan uit een soort . Mieren kunnen bijten en spuiten soms tegelijkertijd mierenzuur, wat de pijn verergert. Daarvoor – en dat lijkt misschien een beetje gek – moeten we eerst weten wat een skelet is.


Zie je een dier in je huis of tuin en weet je niet wat het is?

Insecten zijn er in verschillende soorten, maten en kleuren. Kijk goed en ontdek het in de Dierenzoeker! Beschikbaar als website en app. Vrijwel alle insecten hebben poten en het aantal is dan.


Een derde kenmerk geeft wat meer moeilijkheden, omdat er . Een spin is geen insect omdat het poten heeft. Wat is de betekenis van insect ?

Mijn vraag is dus, wat is een spin dan wel? Weet jij alles over insecten ? Test je kennis met de insectenquiz van Nienke en Matthijs van De. Blijven mieren onder de grond met de sneeuw?


Leven ze van een voedselvoorraad? Waar overleven de huisvliegen? Zijn er insecten die winterslaap houden? Ik werd vanmorgen wakker en toen liep dit isnect (zie foto) op mijn be ik heb het meteen gevangen met een beker en papier, maar mijn handen ruiken heel erg . Het verlies van onze insecten is een aanslag op de natuur. Daarom moeten we de beestjes helpen.


In onze natuurgebieden, maar ook bij jou . Bij mij in huis heb ik op verschillende plaatsen een insect zien krabbelen. Graag zou ik willen weten wat dit voor diertje is. Zou je het insect even op de foto willen uitsnijden en dan hier nog een keer plaatsen?


Dan zijn details beter te zien. Wat voor een Insect is dit?

Meer resultaten van vroegevogels. Beneden niet gezien terwijl daar ook alles open stond. Het lijkt op hele grote mug.


Nuttige insecten zijn natuurlijke vijanden die alleen de schadelijke insectensoort op een natuurlijke wijze zullen bestrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts