dinsdag 22 november 2016

Blauwe regen planten wanneer

Hallo beste mede plantenliefhebbers,Ik ben van plan om dit jaar een wisteria ( blauwe regen ) te planten , achteraan mijn tuin heb ik een garage . Verwaarloosde blauwe regen ( wisteria ) aanpakken posts jan. Blauwe regen leiden posts feb. Elke keer wanneer u de blauwe regen snoeit, kunt u controleren of de twijgen nog goed zijn . Daarnaast is het belangrijk de plant regelmatig terug te snoeien tijdens de groei.


Van gezaaide planten is het onzeker of en wanneer ze gaan bloeien.

Waar kan ik de blauweregen planten ? Deze sterke groeier heeft veel. Hoe en wanneer moet ik de blauweregen snoeien? Men moet wel wat geduld hebben om de eerste jaren de plant goed te verzorgen en te leiden zonder veel bloei. De blauweregen is een bijzondere klimplant.


Ik raad u aan een hekwerk met een stevige . Het is een winterharde klimplant met grote klimkracht. Een slingerplant met grote blauwe , witte of roze bloemen van mei tot juni die naar beneden hangen. Met zijn prachtige bloemtrossen is deze winterharde klimplant een sierlijke .

Wisteria sinensis komt van oorsprong uit Centraal-China. Dat is het moment dat je bouwt aan de vorm van de plant. Het is belangrijk om van tevoren te bedenken in welke vorm je de blauweregen uiteindelijk wilt . In het geval van de blauweregen wordt het eerste vinkje gevormd door de vraag hoe oud de plant is.


Er zijn namelijk soorten die er lang over . Net als bij alle klimplanten helpt snoeien ook om de plant onder controle te houden. En dat is echt wel nodig, want een blauweregen die het . Het zijn de peulen en erwtjes die meestal de oorzaak van accidentele vergiftigingen bij kinderen zijn. Een geurende plant die veel wordt gebruikt voor het begroeien van . Geënte cultivars bloeien veel vlugger dan wilde of gewone blauwe regen. Schaf dus voor veel tuinplezier altijd een geënte wisteria aan.


Verzorging van de potrozen. Is er speciale mest nodig? Wanneer planten wij die het best? Beste deskundigen, ik heb na de bloei van mijn blauwe regen enkele peulen aan de plant hangen. Kan ik die in de grond stoppen in de hoop dat ik dan nieu.


De wisteria is een van de snelst groeiende slingerplanten en dus ideaal om een afdak of pergola mee te bekleden. Oorspronkelijk komt de plant uit China. De plant en is linkswindend in .

De wortels van de plant staan echter het liefst niet in de volle zon. Dit is een kwestie van geduld. Om de plant in toom te houden moet in de meeste tuinen regelmatig gesnoeid worden. Eens aangeslagen kan blauweregen uitgroeien tot een .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts