donderdag 17 maart 2016

Bloeitijd vergeet me nietjes

Bos- vergeet -mij- nietje komt in tuinen het meest voor. Omschrijving: Het is een tweejarig tot kortlevende vaste plant die zich vlot uitzaait en gemakkelijk . Iedereen kent het prachtig blauwe bloemetje met het gele hartje: vergeet -mij- niet. Lees hier hoe je de zaden kan zaaien en kan laten bloeien. Kleine, hemelsblauwe bloempjes, met vijf stompe, gele . Verder aan het deel van de bloeiwijzestengel, dat aan het eind .

Bloeiperiode : April - Juni. De bloeiperiode met lichtblauwe bloemen valt in . Vergeet -mij- nietjes van droge bodems. Myosotis sylvatica In het Grieks betekent het muisoortje. English: Field Forget- me -not.


Deutsch: Ackervergißmeinnicht. Verouderde of andere namen: Middelst vergeet -mij- nietje ,. De nederlandse naam is Moerasvergeet -mij- nietje , familie van de Boraginaceae.

De bloemkleur is blauw en de bloeitijd is van ca. De schakeringen blauw die in talloze bloempjes met hun gele hartjes . Ze is zeer talrijk in mosduinen aan de kust . Akkervergeet - me - nietje is een zeer algemeen voorkomende, vrij dicht behaarde,. In de loop van de bloeitijd ontrolt de schicht zich en verlengt de bloeistengel, . Brunnera macrophylla wordt in het nederlands vaak kaaps vergeet me nietje genoemd.


Juni-augustus op een zaaibed en in oktober- november uitplanten. En door de naam ook nog eens een toepasselijk cadeautje om . Ruw vergeet - me - nietje jpg Fitis-voorjaarsvergeetmijnietje-sd2-kl. Verspreiding en ecologie van Stijf vergeet -mij- nietje. Meer informatie over Kaukasisch vergeet -mij- nietje vindt u bij Bakker. Er verschijnen dan vele, kleine elegante blauwe bloemetjes.


De Omphalodes verna is zeer . Nederlands Kaukasisch vergeet-mij-nietje en heeft schitterende zilvergrijze bladeren met. In de maanden april en mei produceert deze vaste plant schitterende, lichtblauwe vergeet - me - niet achtige bloemen op dunne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts