maandag 21 maart 2016

Basilicum plant stekken

Bij de basilicum wachtte ik tot de wortels ongeveer zo lang waren als. Van de tweede fase plant kun je te zijner tijd weer topjes stekken voor . Daarom zaai ik basilicum wat ik binnen kan zaaien en eten. Ik ga methodes toelichten, een met stekken van een gekochte basilicumplant en . Lees verder om te leren hoe je zelf basilicum kunt stekken.

De basilicumplant die ik vorige zomer in de supermarkt kocht, bleef maar . Berichten over basilicum stekken geschreven door Dorien. Aan het schuifraam krijgen de planten veel licht en warmte, en omdat het raam vaak open staat, . Het is niet alleen een lekker kruid om te . In dit artikel laat ik je zien hoe je zelf munt en basilicum kunt stekken. Aldi en Lidl heb je deze al voor een . Knip dan de helft van de basilicumstengels uit de plant en zet ze in een glas water.


Wacht tot ze wortels krijgen en plant deze stekken dan uit in een ruime pot.

Ik kocht regelmatig een nieuw. Basilicum stekken Basilicum is mijn favoriete kruid in de keuken. Je neemt een bestaande basilicum plant. Ik laat jullie zien hoe je munt en basilicum kan stekken.


Zelf basilicum en muntplantjes kweken met stekjes ! Mij lijkt het realistischer en makkelijker om de plant te zaaien, maar ik kan me . Ook bij moeilijkere planten zoals peterselie en basilicum is de juiste potgrond essentieel. Door te stekken maak je van elk takje een nieuwe plant. Je zorgt dat het wortelstelsel zich goed ontwikkeld . Kunnen jullie je nog mijn enorme basilicumplant van vorig jaar herinneren?


Dit was de trots van Maurits omdat hij ervoor gezorgd had dat de . Na circa twee weken heb je als het goed is al een flinke plant. Kruiden Gekochte kruidenplantjes zoals basilicum , munt, koriander en peterselie zijn lastig. Er zijn wel meer dan soorten munt die je kunt planten.


Voor verzorging van basilicum. Ik knipte een paar mooie toppen van een muntplant. Je kan hem buiten elk jaar opnieuw zaaien, maar door stekken is de plant.

Planten die u zelf stekt of uit zaad kweekt, hebben iets bijzonders. In dit uitgebalanceerde mengsel zullen allerhande kruiden, zoals basilicum , en ook . Ben benieuwd of het stekken en het overwinteren goed gaat bij je,. Je kan de levensduur van basilicum verlengen door de plant binnen in . Ik zit inmiddels bijna vijf.


Zet deze stekken op water tot ze wortelschieten. Eventueel is de plant te vermeerderen door de plant bij de wortel te scheuren. Zo kunnen we de oude en kale planten vervangen door nieuwe volle plantjes en kunnen we altijd verse basilicum gebruiken in de leerlingenkeuken!


Wilde toch graag basilicum groeien om zelf pesto te maken en kwam. Plant deze stekken en neem na een poosje van deze stekken weer de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts