vrijdag 22 januari 2016

Koffiedik in de tuin

Wist je dat koffiedik goed is voor de tuin ? Koffiedrab bevat waardevolle voedingsstoffen en sporenelementen zoals stikstof, fosfor, kalium, . Je tuin heeft veel baat bij koffieprut. VoF de Kunst wist het al: het werkt tegen katten, slakken en is natuurlijke mest. Gooi jij je koffiedik weg?


Niet doen, gebruik het in je tuin.

Koffiedik kan je heel goed gebruiken in de tuin ? Lees hier simpele manieren waarop je koffiedik kunt hergebruiken. Een tuin van geur en kleur aanleggen en onderhouden is eigenlijk zo moeilijk niet. Hebben je planten en kruiden toch een duwtje in de rug . Je kan je koffiedik gebruiken om. In de tuin kan koffiedik gebruikt worden om slakken en katten weg te houden, of als mest voor planten die van stikstofrijke voeding houden. Als je bent op zoek bent om de tuinaarde te optimaliseren dan heb je vast verschillende artikelen over koffiedik gevonden.


Hoewel koffiedik de hemel is voor . Veel mensen gooien koffiedik weg, maar dit afvalproduct kan voor diverse dingen worden gebruikt.

Hoe kun je koffieprut gebruiken in huis én . Het is bijvoorbeeld goed voor de tuin , je kunt zelf Oesterzwammen kweken of. Er zijn namelijk een hoop handige manieren waarop je koffiedik kunt hergebruiken. Denk aan toepassingen in de tuin , in huis en op beauty . Met het bezinksel van getrokken koffie - koffiedik of koffieprut genaamd- kan je een aantal nuttige dingen doen. Op het eerste gezicht een smerig goedje, maar koffiedik blijkt het meest nuttige afval dat . De hele winter heb ik bijna elke dag koffiedik opgehaald bij restaurants en dit naar mijn nieuwe tuin gebracht, die ik aan het ontginnen . Gelukkig is koffiedik een veelzijdig goedje dat je voor vanalles kunt. Ik ken iemand waarbij het heeft geholpen.


Steek jij ook weer de handen uit de mouwen om de tuin weer mooi te maken? Vanmorgen realiseerde ik mij dat ik koffiedik altijd weggooi. Je kunt het voor een heleboel dingen gebruiken.


Sinds kort lopen hier in de tuin jonge katjes van mijn buurvrouw, schatjes, . Katten houden niet van de kleverige substantie omdat die in . Koffietijd voor de tuin - Tuincentrum Borghuis, nabij Hengelo en Enschede is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts