vrijdag 8 januari 2016

Kip is geen vlees

Ook vegetariers die zeggen: Ik eet geen vlees (en ook geen kip ). Het vlees van kip en ander gevogelte wordt witvlees genoemd. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Ik heb een vriend die zegt dat hij een vegetariër is.


Hij eet echter regelmatig kip , maar volgens hem is dit geen vlees. Ik geef hem gelijk dat kip.

Ik ben geen enorme vleeseter , maar bij sommige van mijn favoriete gerechten zou ik het vlees niet willen missen. Want wat is kip tandoori nou zonder kip ? In gegrilde vorm is kip geen vet vlees. Sporters kiezen soms voor kippenvlees vanwege de hoeveelheid eiwitten en het in verhouding beperkte vetpercentage.


Blijf dan gewoon lekker vlees eten en help tegelijkertijd het milieu. Dat kan, het toverwoord is kip. Een pescotariër: eet geen vlees. Bijvoorbeeld: kip , eend of kalkoen.


Verwarren vleesnamen voor vegetarische producten de consument?

En mag je worstenbroodjes verkopen waar geen worst in zit? En een pollotariër eet juist geen vlees , vis en zuivel, maar wel gevogelte, en dan voornamelijk kip. Bedrijven die kip houden voor het vlees , heten vleeskuikenhouderijen. Bij kuikens is nog geen duidelijk verschil te zien tussen mannetjes en vrouwtjes. Aan rauw, onbewerkt kippenvlees is geen extra water toegevoegd.


Sommige mensen eten geen vlees , maar wel vis of alleen gevogelte. Een volwassene die een week geen vlees eet bespaart maanden douchewater , 1km auto rijden, het gewicht van kip en een boom maanden werk. Vegetariër (ook wel lacto-ovo-vegetariër): iemand die geen vlees , vis en. Er zijn nog veel meer subgroepen, van de pollotariër (wel kip , geen run varken etc.) . Als vegetariër eet ik al ruim jaar geen vis en vlees.


Dan raad ik dus vooral bovenstaand boek aan om te lezen. In zigeunerschnitzels zitten geen zigeuners, in slavinken zit geen sla en geen vink, in vleestomaat zit geen vlees en in katjesdrop zit geen kat, . Mensen die geen vlees en vis eten vergroten hun kans om langer te leven en verkleinen hun kans op. Als je het mij vraagt is het de pindasaus, niet de kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts